Anmeldelse: Hundred Oaks #1: Catching Jordan

• Antal sider: 281
  • Udgivet: 2011
  • Forlag: Sourcebooks Fire
  • ISBN: 978-1-4022-6227-2
  • Læst: 5/6

ONE OF THE BOYS

What girl doesn’t want to be surrounded by gorgeous jocks day in and day out? Jordan Woods isn’t just surrounded by hot guys, though-she leads them as the captain and quarterback of her high school football team. They all see her as one of the guys and that’s just fine. As long as she gets her athletic scholarship to a powerhouse university.

But everything she’s ever worked for is threatened when Ty Green moves to her school. Not only is he an amazing QB, but he’s also amazingly hot. And for the first time, Jordan’s feeling vulnerable. Can she keep her head in the game while her heart’s on the line?

————————————————–

CATCHING JORDAN er en YA contemporary, som tager udgangspunkt i pigen Jordan. Jordan er quarterback på fodboldholdet, holdkaptajn – og tilmed den eneste pige. Hun bliver dog opfattet som en af drengene, og de respekterer hende – for hun kan faktisk godt finde ud af det der fodbold. Hendes far er ikke lige så god til at støtte op omkring hendes drøm om at spille professionelt fodbold, han har faktisk slet ikke set en eneste af hendes kampe. Han kan dog godt finde ud af at gå til hendes storebrors. Så sker der det, at der kommer en ny fyr til skolen, som gerne vil optages på fodboldholdet. Og han spiller også quarterback. Og han er lige så god som Jordan – og hot som ind i helvede.

Man må jo sige at det er et ret godt udgangspunkt for en YA contemporary. Jeg interesserer mig ikke en pind for fodbold – eller nogen form for boldspil, men jeg endte med at elske konceptet alligevel. CATCHING JORDAN var en sjov, sød og romantisk bog, som jeg slugte på bare én dag. Jeg kunne virkelig, virkelig godt lide den.

Først er der dynamikken imellem alle de forskellige personer. Deres venskab – eller mangel på samme – var virkelig godt beskrevet og udført, og jeg følte jeg var en del af det hele selv. Jeg elskede hvert lille twist og hvert nyt drama, for jeg ville så gerne vide hvad der skete med mine yndlingspersoner. Samtidig er der ikke nogen af personerne der er alt for stereotype, de er alle sammen forskellige og individuelle og spændende – og langt fra fejlfri. Der var også spændingen på den romantiske front, og man kunne hele tiden mærke det bygges op og blive mere intenst – uh, i love it!

Hovedpersonen er Jordan. Jeg kunne overall virkelig godt lide Jordan, men ind imellem synes jeg hun blev sådan lidt stenfigur-agtig. Meget kold og lidt svær at relatere til, i form af den måde hun ind imellem tænker og reagerer på. Men overall kunne jeg altså rigtig godt lide hende, og jeg synes hun var den helt rigtige hovedperson til den her historie. Sam kunne jeg virkelig, virkelig godt lide. Lige indtil sidst i bogen, hvor han begyndte at opføre sig komplet hjernedødt. Det er lidt det, der er årsagen til de 4 stjerner og ikke 5. Hen imod slutningen begynder folk nemlig at opføre sig fuldkommen åndssvagt, især Sam, og jeg synes det hele gik lidt op i hat og briller en kort overgang.

CATCHING JORDAN er en virkelig god feel-good-bog, sådan en man kan læse på regnvåde dage og blive i godt humør. jeg havde lidt issues med den hen mod slutningen, men ellers slugte jeg den råt hele vejen igennem. Og lad jer nu ikke skræmme af fodbold-temaet. Det er på ingen måde overdimensioneret i bogen, og jeg vil vove at påstå, at hvis jeg kan følge med uden at få for meget, så kan alle andre også😉 Fodbold er absolut IKKE noget der interesserer mig, og alligevel elskede jeg den her bog.