Anmeldelse: Unearthly #3: Boundless

unearthly 34 stjerner



  • Titel: Boundless
  • Serie: Unearthly #3
  • Forfatter: Cynthia Hand
  • Antal sider: 434
  • Udgivet: 2013
  • Forlag: HarperTeen
  • ISBN: 978-0-06-199620-7
  • Læst: 4/6 til 5/6

The past few years held more surprises than part-angel Clara Gardner ever could have anticipated. Yet through the dizzying high of first love to the agonizing low of losing someone close to her, the one thing she could no longer deny was that she was never meant to have a normal life.

Since discovering the special role she plays among the other angel-bloods, Clara has been determined to protect Tucker Avery from the evil that follows her … ven if it means breaking both their hearts. Leaving town seemed like the best option, so she’s headed back to California – and so is Christian Prescott, the irresistable boy from the vision that started her on this journey in the first place.

As Clara makes her way in a world that is frighteningly new, she discovers that the fallen angel who attacked her is watching her every move. And he’s not the only one … With the battle against the Black Wings looming, Clara knows she must finally fulfill her destiny. But it won’t come without sacrifices and betrayal.

——————————————–

BOUNDLESS er sidste bog i Unearthly-trilogien, en serie som jeg virkelig har elsket og stadig elsker at genlæse. BOUNDLESS var derfor ventet med spænding, og jeg blev langt hen ad vejen ikke skuffet. Bogen var virkelig god, virkelig spændende, og var skrevet på samme lette, friske og sjove måde som de to forrige bøger. Men der var også ting som jeg ikke var helt tilfreds med – deriblandt dele af hovedplottet.

Men lad os lige starte med de gode ting. For det første er der virkelig god dynamik imellem de forskellige personer i bogen. Du kan tydelig mærke spændingerne, tiltrækningerne og kærligheden imellem dem, og man får en fantastisk følelse af at føle sig hjemme mellem de her angel-bloods. De har alle hver deres personlighed og særheder, og selvom Angela for eksempel kan være virkelig irriterende ind imellem, så kan man ikke rigtig andet end holde af hende.

Clara kunne jeg også godt lide i den her bog. Man kan godt mærke, hvordan hun er blevet ældre og mere voksen igennem de to forrige bøger, men uden at hun mister den der specielle gnist der gør hende til Clara. Hun er stadig sådan lidt sød og naiv, men nu har hun bare lidt et Katniss-træk også: den der vilde trang til at beskytte dem hun elsker. Det kunne jeg virkelig godt lide. Hun er heller ikke helt dum længere, og i stedet for at være irriteret over at deres mor aldrig fortalte dem noget, begynder hun nu endelig selv at forstå hvorfor det var nødt til at være sådan.

Så er der plottet. Det har jeg det lidt blandet med. Det er svært at sige en hel masse uden at komme med kæmpe spoilers, men de første 75% af bogen cirka var virkelig gode. Spændende, hændervridende og fyldt med mysterier på den gode måde. Omkring de 75% inde skete der noget, hvor jeg synes det blev en smule tamt, Det “noget” var meget hurtigt overstået, og ikke særlig godt udført heller. Det føltes meget rushed, og jeg sad tilbage med en fornemmelse af at mangle detaljer, og en følelse af, at det bare var noget der skulle overstås. Jeg er heller ikke helt tilfreds med, at serien på en måde har lagt op til et eller andet storslået med de der Black Wings – og det sker bare aldrig, ikke sådan rigtig. Jeg synes også slutningen var lidt træls. Jeg er overall tilfreds med den, men jeg synes den efterlod en del spørgsmål som man aldrig fik svar på.

Så er der selvfølgelig Tucker VS Christian. Og nej, jeg siger ikke noget om hvordan det ender :b Men jeg synes Cynthia Hand er virkelig god til at skrive romantik ind mellem sine personer, også selvom der er afstand imellem dem, eller at de ikke er sammen mere. Hun er god til det med følelser, så man som læser selv sidder og føler det hele. Me like!

Summasumarum: Boundless var en virkelig god bog, som var en god slutning på serien. Jeg var ikke helt tilfreds med visse ting i plottet, men op til det skete var bogen spændende og nervepirrende, og jeg slugte den nærmest af én omgang. Jeg elsker dynamikken imellem personerne, og især synes jeg Cynthia Hand er god til at skrive følelser ind i sine bøger, så man som læser selv sidder og føler det hele.

Skriv et svar

