Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #6: Lover Enshrined

black dagger 64 stjerner



  • Titel: Lover Enshrined
  • Serie: Black Dagger Brotherhood #6
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 534
  • Udgivet: 2008
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5500-7
  • Læst: 27/5 til 30/5

Phury has sacrificed himself for the good of the race, becoming the male responsible for keeping the Black Dagger Brotherhood’s bloodline alive – he is to father the sons and daughters who will ensure that the traditions of the race survive and that there are warriors to fight those who want all vampires extinguished.

As his first mate, the Chosen Cormia wants to win not only his body but his heart for herself – she sees the emotionally scarred male behind all his noble responsibility. But as the war with the lessening society grows more grim, Phury must decide between duty and love.

——————————————-

Hovedpersonen i den her bog er Phury, og jeg havde det lidt på samme måde med ham som jeg havde det med Vishous fra Lover Unbound. Jeg så ham indtil nu som en slags biperson, og jeg var egentlig ikke så super interesseret i ham til at jeg tænkte, at hans historie kunne være virkelig interessant.

Det var den så egentlig heller ikke. Altså, Phurys fortid og det, der plager ham er egentlig spændende og interessant nok. Men det er Phurys måde at håndtere det på jeg ikke rigtig kan arbejde med. På mange måder synes jeg rigtig godt om Phury, men han har ét gennemgående karaktertræk jeg simpelthen synes var irriterende: han ynker. Han tuder og han piver og han beklager sig over mere eller mindre alting, og han kan slet ikke tage sig sammen til at håndtere noget som helst af det, der er sket med ham. Og nu er det ikke fordi, at man ikke må have problemer eller noget, men jeg synes hans reaktioner og hans uh-jeg-kan-ikke-håndtere-det-jeg-bliver-nødt-til-at-tage-stoffer var meget belastende i længden. Også fordi der ikke rigtig sker noget udvikling med der før laaaangt henne i bogen.

Cormia derimod – hun var virkelig alle tiders. Hendes sprog, hendes måde at tænke og opføre sig på og hendes udvikling var alle tiders. Jeg så ellermest frem til hendes passager hele bogen igennem, og jeg kunne virkelig godt lide, at hun var både intelligent, følsom og samtidig også begik fejl, fordi hun gennem sin egen fortid ikke ved bedre. Hun gennemgår også en kæmpe udvikling, som jeg virkelig synes var fantastisk.

Krigen mod The Lessening Society tager alle tiders twist i den her bog, og det er det mest interessant plottwist i serien indtil videre. Nu kom der for alvor gang i tingene, og jeg havde absolut ikke lige forventet at det skulle ske nu, eller på denne måde. Me like! Dele af det var ret gennemskueligt, men derudover var det actionpræget og alle tiders. Jeg kan også rigtig godt lide de andre storylines, blandt andet John Matthew – hans bog glæder jeg mig virkelig meget til!

LOVER ENSHRINED var en rigtig god bog, men havde Phury fyldt mere – så havde den ikke være nær så god. Han gik mig simpelthen på nerverne. Heldigvis sker der en masse andet gennem bogen, og der bliver masser af plads til blandt andet John Matthew og Cormia, og det i kombination med optrapning i krigen mod the Lessening Society gjorde, at bogen faktisk endte med at være rigtig god alligevel. Men jeg bliver aldrig Team Phury.

Skriv et svar

