Nyt på Reolen #35: Lidt fra amazon og et biblioteksudsalg

Jeg har fået en hel del nye bøger i løbet af de sidste par uger. Jeg har fået en forudbestilling fra Bookdepository, en mindre pakke fra amazon, og så har jeg været på bogudslag på Randers Bibliotek. Jeg elsker biblioteksudsalg. dels er det vildt billigt, og dels kan man finde alt muligt som ellers normalt er udgået fra forlagene. Så er bøgernes tilstand måske ikke altid helt så god, men altså. Jeg har det sådan lidt, at bøgerne jo nærmest nu skal have et godt og blivende hjem – og det får de i hvert fald hos mig :b. Den her gang var der “fyld en pose for 50 kr”-tilbud, så jeg kom hjem med en del blandet. Man kan jo ikke gå derfra med en halvtom pose jo, haha😉

Vi starter lige ud med forudbestillingen fra Bookdepository:

DSC03733

 

True Blood #13: Dead Ever After

NØØØØJ hvor har jeg ventet i spænding på den her bog. Jeg læser dem jo egentlig på dansk, men jeg kunne simpelthen ikke vente mere. Måtte vide hvad det hele endte med. Har da også læst den, og anmeldelsen kommer op inden så længe.

Så er der pakken fra Amazon. Havde lige lidt penge til overs sidst på måneden, så det blev til fem bøger.

DSC03729

Dan Wells: Partials #2: Fragments

Josephine Angelini: Starcrossed #3: Goddess

Susan Ee: Penryn and the End of Days #1: Angelfall

DSC03731

Miranda Kenneally: Hundred Oaks #1: Catching Jordan

Rick Yancey: The Fifth Wave #1: The Fifth Wave

Så har jeg jo som sagt også været en smut på biblioteksudsalg, hvor jeg fandt en masse forskelligt herligt:

DSC03709

Ruby Ferguson: Gitte rider igen

Ruby Ferguson: Gitte blandt vilde Hete

Ruby Ferguson: Gitte på Langtur

Tre styks bøger i Gitte-serien, en hesteserie jeg læste da jeg var yngre. Den er oldgammel, men virkelig god! Hyggelig på den der gode måde, i ved? De trykkes ikke mere, og det er ikke så tit jeg er heldig at finde nogen af dem, og  her fandt jeg lige tre styks jeg manglede i samlingen – så nice.

DSC03711

Walter Farley: Gnisten

Walter Farley: Gnisten går Amok

To bøger, som egentlig også lidt er i Den Sorte Hingst-serien. De er selvstændige og kan læses for sig, men de er en del af samme serie – giver det mening? I hvert fald er de også gået ud af produktion for år tilbage, og er mega svære at få fat på. Især Gnisten har jeg ledt efter længe, så jeg er virkelig glad for de to bøger her.

DSC03715

Jonathan Straud: Bartimæus-Trilogien #2: Golems Øje

Jonathan Straud: Bartimæus-Trilogien #3: Ptolemæusporten

DSC03716

C. S- Lewis: Troldmandens Nevø

C. S. Lewis: Prins Caspian

C. S. Lewis: Det Sidste Slag

De tre Narnia-bøger behøver vist ikke yderligere introduktion. Der var kun de tre her, men man skal jo starte et sted.

DSC03720

John Flanagan: Skyggens Lærling #1: Gorlans Ruiner

Lene Kaaberbøl: Skammertegnet

P. C. Cast: Nattens Hus #1: Vampyrens Mærke

Jeg fandt den her vildt seje udgave af Nattens hus – jeg har set den før hos en anden blogger, men jeg kan død og pine ikke huske hos hvem. Anyway, så lå den der og kiggede på mig, og så kom den altså med hjem. Synes den er lidt fin.

DSC03723

Kenneth Oppel: Sølvvinge

Eva Andersen: Line #6: Nye Udfordringer

Cornelia Funke: Blækhjerte bind 1

Isabel Allende: Pygmæernes Skov

DSC03726

Philip’s Atlas of Exploration

Drager: Sandhed, Myter og Sagn

Det var det hele i den her omgang. Jeg har lige bestilt en ny stak fra amazon, og så har jeg en enkelt bog på vej fra bookdepository. Elsker bogpakker❤

5 meninger om “Nyt på Reolen #35: Lidt fra amazon og et biblioteksudsalg

  1. Åh, de gamle udgaver af Narnia-bøgerne bringer minder frem! Jeg kan tydeligt huske, dengang jeg for første gang lånte “Troldmandens Nevø” med hjem fra biblioteket. :’)
    Og hvor fint, at du fandt “Blækhjerte”. Jeg har aldrig fået læst dem, og jeg kunne så godt tænke mig at få det gjort.

    1. Jeg synes nemlig også de er lidt fine – og jeg kan også huske første gang jeg fik Troldmandens Nevø med hjem – tror måske jeg var 9 eller 10 år gammel .. Synes ikke den var så god, men så læste jeg prins Caspian, og den var jeg vild med😛

  2. Gitte

    Ååååh Gitte bøgerne😀 hvor fint :)! Når man køber brugte bøger er det virkelig lige som at adoptere dem og give dem et nyt, fast hjem!🙂
    Hvordan opdager du biblioteksudsalg – holder du bare øje hist og pist, eller er der monstro en lettere måde?🙂

    1. Jeg plejer bare at holde lidt øje.. Jeg plejer at kigge på bibliotekets hjemmeside de weekender hvor jeg ved jeg kommer til byen (det her var i Randers for eksempel).. Ind imellem bliver det også delt af folk på Facebook og sådan noget ..
      Jeg misser det da også en gang imellem, men altså … Synes de er lidt dårlige til at reklamere med det, de forskellige biblioteker😛

  3. Irene

    Åh, jeg er nød til at kJommentere her, for ikke at komme til at spoile mig selv😀

    Ja, var egentlig også glad for bogen, jeg var bare alt for meget med på den daværende hype, så undgik jo ikke rigtig at blive lidt skuffet. Desværre. Omvendt er det så heller ikke en bog, jeg ser mig selv læse igen.
    Det var jo en enorm verden han havde fået bygget op. Meget kan man sige, men i forhold til omfanget, så husker jeg den som værende rigtig godt beskrevet og det virkede i hvert fald gennmtænkt!

Skriv et svar

