Anmeldelse: Anna and the French Kiss

anna and the french kiss5 stjerner



  • Titel: Anna and the French Kiss
  • Serie: Anna and the French Kiss #1
  • Forfatter: Stephanie Perkins
  • Antal sider: 372
  • Udgivet: 2010
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Speak
  • ISBN: 978-0-14-241940-3
  • Læst: 14/5 til 15/5

Can Anna find love in the city of light?

Anna is happy in Atlanta. She has a loyal best friend and a crush on her coworker at the movie theater, who is just starting to return her affection. So she’s not too pleased when her father decides to send her to a boarding school in Paris for her senior year.

But despite not speaking a word of french, Anna meets some cool new friends, including the handsome Étienne St. Clair, who quickly becomes her best friend. Unfortunately, he´s taken – and Anna might be, too. Will a year of romantic near misses end with the French kiss she’s been waiting for?

OMG folkens! Anna and the French Kiss var SÅÅÅÅ god! Det var den mest perfekte, søde, romantiske, nervepirrende spændende og sjove kærlighedshistorie jeg har læst i evigheder. Jeg absolut elskede hvert sekund af den, og jeg kunne overhovedet ikke få nok. Man kan mærke spændingen mellem Anna og St. Clair, intensiteten og dramaet, og det hele er så perfekt udført at det føltes fuldstændig som at være der selv.

Settingen i Paris kunne jo næsten ikke være bedre. Samtidig får forfatteren givet byen så meget liv, at jeg med det samme fik lyst til at rejse derned. Jeg kunne se det hele så levende foran mig, hvert et gadehjørne og lygtepæl og hustag. Jeg elskede det, og jeg labbede det hele i mig og kunne overhovedet ikke få nok.

Anna var en virkelig god hovedperson. Hun var bestemt ikke fejlfri og super-awesome-perfekt til fingerspidserne, men de fejl hun havde var ikke irriterende, eller generende. Det kan godt være man sad og tænkte “eeeej, det må du ikke gøre!”, men der var ingen episoder af øjenrullen, sukken eller kaste-bog-hen-i-hjørne-af-frustration fra min side af. Hendes fejl var tværtimod med til at gøre hende virkelig, og mange af de små dumheder hun begår er ting som de fleste selv kunne have gjort i et ubetænktsomt øjeblik – og hvis ikke så kan man i hvert fald forholde sig til det. Det betød virkelig meget, og samtidig havde Anna nogle virkelig gode personlighedstræk, som jeg godt kunne lide. Hun var sjov, intelligent og havde virkelig god humor.

Og så til Mr. Awesome: St. Clair. Han var jo nærmest definitionen på hotness, måååms altså! Man kunne ikke rigtig lade være med selv at blive lidt vild med fyren, og å lidt sommerfugle i maven. Den der britiske accent kombineret med humor og det faktum at han taler fransk og er et seriøst venligt menneske – what’s not to like? Og så er han lige som Anna: ikke fejlfri, men de fejl han laver er med til at gøre ham menneskelig og nemmere at forholde sig til. Det var ikke irriterende eller åndssvagt.

Jeg elskede handlingen – måden spændingen mellem Anna og St. Clair langsomt blev bygget op, samtidig med at der også var andre problemer og dramaer i både Anna og St. Clairs liv. Der var en perfekt balance imellem de to ting. Kærlighedsdelen og romancen imellem de to blev heller aldrig klistret eller kliché, den var perfekt og lige i skabet.

Alt i alt: Jeg elskede Anna and the French Kiss. Den var virkelig sød, romantisk og helt igennem fantastisk. Og jeg indrømmer gerne jeg har et lillebitte crush på St. Clair. Han er altså lidt sød😉

Skriv et svar

