Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #5: Lover Unbound

• Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 532
  • Udgivet: 2007
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5505-2
  • Læst: 2/5 til 6/5

Ruthless and brilliant, Vishous, a member of the Black Dagger Brotherhood, posesses a destructive curse and the frightening ability to see the future. Tormentedand abused whole growing up in his father’s war camp, he now has no interest in love or emotion, only the battle with the Lessening Society.

But when a morta injury puts him in the care of a human surgeon, Dr. Jane Whitcomb compels him to reveal his inner pain and taste true pleasure for the first time – until the destiny he didn’t choose takes him towards a future that cannot include her …

——————————————

Jeg havde sådan lidt blandede følelser om at skulle i gang med Vishous’ historie. Jeg har altid set ham som en slags hyggelig sidekarakter, men ikke mere end det. Jeg synes aldrig rigtig det har virket som om der var ret meget mere til ham end det man så. Nå, men jeg blev i hvert fald sat godt og grundigt på plads. Der er SÅ meget mere til Vishous end man lige går og tror. Jeg tror, at det bedste ved den her bog faktisk var at “opdage” Vishous, at få lov til at læse ham og hans fortid at kende, med alle de skeletter der nu måtte være i skabene. Jeg elskede simpelthen den gut, Det kan godt være han ikke lige håndterer alting supergodt, men han er bare en mere dyb og anderledes person, og hans fortid er så skræmmende barbarisk at jeg var lige ved at tude en gang eller to. Vishous, du tog mig vist lidt med storm.

Nå, men han har jo selvfølgelig en kvinde som han falder for. Et menneske, som er læge – og som ikke ved en pind om de hersens vampyrer, lessers eller noget som helst om noget som helst paranormalt. Jane var virkelig en fornøjelse at følge, og jeg nød hendes passager næsten lige så meget som Vishous’. Hun har sådan en sjov måde at sætte ham på plads på, svare igen og i det hele taget være besværlig på en lidt rebelsk og amazone-agtig måde som jeg synes var alle tiders. Hende og Vishous’ dialoger var ind imellem hysterisk morsomme.

Som i de andre bøger er der en hel del plotlinier der kører på samme tid, og det er helt fint for mig. Faktisk synes jeg det er alle tiders. Lige i den her bog synes jeg, at der var et virkelig godt spil mellem hovedplottet og nogle af de andre plotlinier. De samlede sig ligesom alle sammen, og det gav rigtig god mening. Og jeg elskede hovedplottet! Jeg synes faktisk det var nogle ret interessante problemstillinger.

Det der trækker den her bog ned for mig er slutningen. Jeg må indrømme, at den var spændende. selvfølgelig var den det. MEN måden “problemet” blev løst på er ligesom set før, og det synes jeg var lidt fesent – og ret mærkeligt. Sådan lidt som om det var en nødløsning fordi man ikke kunne finde på andet. Jeg er ikke fan af den, men eftersom det sker på de sidste 50 sider, og jeg elskede resten af bogen, så er det heller ikke værre.

Alt ialt var jeg vild med Vishous og Jane. Især Vishous overraskede mig virkelig positivt, for jeg havde ikke rigtig forventet noget af ham. Jeg elskede plottet og måden de små sideplots flettede sig sammen med historien. Alt ialt en god fortsættelse til serien, som det egentlig kun var slutningen der vejede lidt ned for mig.

En mening om “Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #5: Lover Unbound

1. Eeyorenyk

Haha. Jamen godt at jeg så har fået stillet jeres nysgerrighed. :p

Jeg kan slet ikke følge med – Men det er mest fordi jeg, når vi holder personaleauktion, køber en masse på én gang. Og så husker jeg at benytte mig af at det er billigt. Jeg skal jo ikke være i faget til evig tid, så jeg udnytter det lidt nu hvor jeg kan få en masse virkelig billigt og så have bøger til de næste mange år. Haha.

Kunne da være sjovt at se din optælling.🙂