Anmeldelse: Black Dagger Brotherhood #4: Lover Revealed

black dagger 44 stjerner



  • Titel: Lover Revealed
  • Serie: Black Dagger Brotherhood #4
  • Forfatter: J. R. Ward
  • Antal sider: 528
  • Udgivet: 2007
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Piatkus
  • ISBN: 978-0-7499-5532-8
  • Læst: 27/4 til 1/5

Butch O’Neal is a fighter by nature a hard living ex-homicide cap, he’s the only human ever to be allowed in the inner circle of the Black Dagger Brotherhood. And he wants to ge even deeper into the vampire world – to engage in the turf war with the lessers.

Fate curses him with the very thing he wants. When Butch sacrifices himself to save a civilian vampire from the slayers, he falls prey to the darkest force in the war. Left for dead, found by a miracle, the Brotherhood calls on the beautiful vampire Marissa to bring him back, though even her love may not be enough to save him ..

——————————–

Jeg elsker den her serie! Seriøst, den er virkelig awesome. Seriens 4. bog fortæller Butch og Marissas historie, og jeg har faktisk set ret meget frem til den. Dels fordi jeg godt kan lide Butch, og dels fordi der har været lagt op til deres historie i et stykke tid nu. Så det var ligesom på tide den blev fortalt, og det passede da også godt ind i historien.

Jeg kunne som sagt virkelig godt lide Butch alle rede før den her bog, og LOVER REVEALED fik mig bare til at synes endnu bedre om ham. Som person undergår han en kæmpe udvikling – for slet ikke at snakke om hvad den stakkels mand ellers udsættes for – og jeg synes det var fantastisk at følge. Butch var hele tiden sig selv, men han udviklede sig stadig – uden at han blev en helt anden. Me like!

Mit eneste problem som sådan med den her bog er Marissa. Jeg synes hun er utrolig naiv og taler og opfører sig meget blondinedumt. Især når hun taler er det nærmest som hun er et lille barn, og ikke en hundrede år gammel vampyr. Så kan det godt være hun har levet beskyttet hele sit liv, men come on – det forhindrer hende jo ikke i at tænke selv. Eller lære at tale nogenlunde normalt. Hun bliver dog noget bedre gennem bogen, og jeg ender da faktisk også med at synes helt godt om hende. Men i starten var det en plage at komme igennem hendes afsnit, og hendes dialoger fik mig til at krumme tæer.

Noget af det allerbedste ved den her serie er, at der selvfølgelig er en historie og et plot til hver bog – men samtidig er der også masser af andre små plots og historier der kører mellem de andre bøger hver især, og det synes jeg er så fedt. Det får mig som læser til at føle, at jeg virkelig læser en virkelig fortælling, i stedet for en fiktiv. Der er ting der afsluttes og ting der påbegyndes, samtidig med at bogens hovedplot kører, og det fungerer bare perfekt. Sådan har det været med alle seriens bøger, og man kan mærke det også fortsætter i de næste. Det synes jeg er fedt.

Alt ialt: Jeg er fan af den her serie må jeg nok indrømme. Skidt med at hver bog har cirka samme overall plot (hot vamp møder mage som der skal kæmpes for), for det fungerer bare for mig. I love it! LOVER REVEALED var ingen undtagelse, og jeg elskede hvert sekund med Butch og de andre BDB-members. Det der trak ned for mig var Marissa. Hun irriterede mig og hendes dialoger var rædselsfulde at komme igennem i starten. Heldigvis blev det bedre, og jeg glæder mig da også til næste bog.

Skriv et svar

