Anmeldelse: Covenant #3,5: Elixir

Covenant 3,54 stjerner



  • Titel: Elixir
  • Serie: Covenant 3,5 (novelle)
  • Forfatter: Jennifer L. Armentrout
  • Antal sider: 74
  • Udgivet: 2012
  • Sprog: Engelsk
  • Forlag: Spencer Hill Press
  • ISBN: 978-1-937053-40-6
  • Læst: 14/4

Aiden St. Delphi will do anything to save Alex. Even if it means doing the one thing he will never forgive himself for. Even if it meansmaking war against the gods.

Det her faktisk den første novelle til en YA-bog jeg har læst. De har altid skræmt mig lidt, fordi de enten ikke kunne fås i papirform, eller fordi de aldrig bragte noget nyt ind i billedet, men nærmest bare var små recaps af ikke-interessante begivenheder, som man typisk fik fra et synspunkt man ikke havde prøvet før. Aka, nu skal vi lige have et kapitel fra fyrens synspunkt eller noget i den stil.

Nå, men jeg havde hørt gentagne gange, at man virkelig skulle læse Elixir før man læser Apollyon. Ergo købte jeg den, og må efter endt læsning konstatere, at folk havde ret. Hold da op hvor jeg glad for jeg fik læst den.

Elixir er fortalt fra Aidens synspunkt. Vi er nu nogle dage efter Alex er blevet Apollyon, og hun er nu forbundet til Seth – og de har derfor låst hende inde i et magisk sikret bur i kælderen. Alex er på ingen måde sig selv, faktisk er hun nu komplet Seth-tilbeder. Dertil er hun ondskabsfuld som ind i helvede, og siger og gør nogle ualmindelig lede ting, alt sammen i et forsøg på at få folk til at lade hende gå.

Aiden er fantastisk i den her bog. Det var faktisk meget rart at se, hvad der foregik i hans hoved. Han har en meget ridderlig, ærlig og kriger-agtig måde at være på, og det er faktisk også sådan han mere eller mindre tænker. Jeg kunne rigtig godt lide ham. Ind imellem er han dog lidt forblændet af kærlighed, og nægter at se virkeligheden i øjnene – men han han vågner dog op og tager sig lidt sammen.

Det var fantastisk at se Alex være den onde nu-er-jeg-forbundet-til-Seth-og-har-ikke-længere-fri-vilje-Apollyon. Hold nu op, hun var godt nok en mundfuld at have med at gøre. Men det var præcis som jeg havde forestillet mig det ville være når hende og Seth blev forbundet, og der var ikke lige nogen mystisk magisk løsning på det der lå og ventede.

Plottet i bogen var også virkelig godt. På 74 sider er det jo begrænset hvor meget der er plads til, men bogen føltes egentlig meget længere og var fyldt med problemstillinger der var spændende og interessante. Der kom også hele tiden noget nyt til historien, også den overall series historie, og det synes jeg var fedt.

Alt ialt var det faktisk en virkelig god novelle. Sidder der nogen derude som overvejer at læse Covenant, så synes jeg bestemt ikke i skal springe den her over. Især fordi den hænger sammen med Apollyon, men i Apollyon der bliver ikke rigtig forklare hvad der er sket i Elixir – og jeg kan forestille mig man bliver en smule forvirret uden at have læst Elixir.

Skriv et svar

