Anmeldelse: Thoroughbred #19: Cindy’s Heartbreak

• Serie: Thoroughbred #19
  • Forfatter: Joanna Campbell
  • Antal sider: 181
  • Udgivet: 1997
  • Forlag: Harper Paperbacks
  • Læst: 29/7 til 30/7

Cindy’s Heartbreak begynder over et år efter Glory’s Rival. Jeg synes, det er et lidt mærkeligt hop i tid, for der lader til at være sket en hel masse imellemtiden, som man i stedet får brushet op på i små afsnit. Det fungerer egentlig fint nok, men jeg savnede at få hele historien bag. Samtidig lader de også til fuldstændig at have glemt nogle af hestene – for eksempel Fleet Goddess’ første føl, som der ellers har været masser af snak om tidligere. Nu bliver hun pludselig slet ikke nævnt.

Bogen handler ikke kun om en enkelt hests karriere, men om mange forskellige, og det synes jeg gjorde bogen rigtig spændende. Man får svar på, hvordan det går med alle Whitebrooks heste, så ens nysgerrighed bliver stillet. Jeg kan godt lide, at alle Whitebrooks heste ikke er store vindere, men at de også er ramt af uheld og også køber heste, som viser sig ikke at kunne så meget på væddeløbsbanen. Hestene er også forskellige, og har forskellige måder at løbe på, personligheder og særheder, og det er også med til at gøre bogen levende og spændende.

Til gengæld fatter jeg ikke teksten på forsiden: “Can Cindy Save Storms Life?”. Det er overhovedet ikke en del af historien at hun skal prøve at redde ham, ligesom det ikke sker før til allersidst at han bliver syg. Snak om at afsløre det hele på forsiden altså. Jeg er til gengæld glad for, at Cindy ikke skal redde Storm, for når en hest får en uhelbredelig sygdom, så skal den altså også være uhelbredelig – ellers er ligesom bare lidt for heldigt, at den på mystisk vis klarer den.

Alt ialt en rigtig god bog, som har en god historie og samtidig holder fast i seriens stil.